Selasa, 10 Ogos 2010

3 Rekod Baru Yang Tak Pernah Terjadi Kepada Kami Mengenai Kelahiran Arnab~

Kali ini kami ingin mengongsikan telah 3 rekod baru yang baru pernah terjadi sepanjang 3 tahun lebih berkecimpung dalam industri ini~



Pada 9hb Ogos 2010, seekor daripada Lion Head kami telah selamat melahirkan.. itu adalah perkara biasa.. ia telah melahirkan untuk kali yg pertamanya tanpa mencabut bulu.. itu jua perkara yang sering berlaku bagi kelahiran pertama.. yang menjadi rekod baru ialah gambar dibawah ini..


Hanya seekor saja anak yg dilahirkannya.. dari ia start kan beranak dalam sekitar pukul 5 ptg sampai malam kami menunggu inda lagi ada anak yang keluar.. iatah saja yg keluar.. sama for sure this NOT FOR SALE pasal bakanya ani special bagi kami :)


Rekod kedua.. Ani pula Bem-Bem our anggora yang telah kami mating kan 2 month past sama lion head kami Dungga.. nada tanda2 menunjukkan ia sedang pregnant.. kami jua bercadang kan menjual ia ani.. tiba2 this morning time kan bagi makan ia, tiba2 ada anak arnab enam ekor dalam kandangnya.. adakah pernah terjadi arnab pregnant for 2 bulan..?


Keadaan kandangnya yang bejurit dengan bulu2an dan anaknya bergelimpangan.. Inda tau ia kan beranak.. iatah nada betaruh nest boxnya.. huhu..


Ani lah 6 ekor anaknya yang selamat dilahirkan.. :)


Rekod ketiga.. Can u see the small baby? baru pernah arnab kami melahirkan baby yang lebih basar jari kelingking daripada ia.. yang membuat kami heran macam mana kah bulih damit.. For sure parentnya bukan adi beradi..


That all perkara yang ajaib berlaku selama 2 hari ani.. dan di ucapkan Selamat Menempuh Bulan Ramadhan Yang Bakal Menjelang :)